Lesshet.nu

Nu är det inget roligt längre. Situationen som är nu känns inte som en bra kombination för det som kommer hända inom de närmsta veckorna. Jag dunkade hit en rejäl förkylning med feber, hosta, sammandragningar och en övertrotsig, halvsjuk Alva som antingen hänger/klättrar på mig eller ställer till en massa mera jobb för mig. Är så satans less på att brottas med näsdukar, jojofeber och det eviga tjatet "mamma, mamma, mamma, mamma, mamma, mamma, mamma, mamma.."  å självklart vill hon inget.

(Skönhets)sömnen har inte hittat rätt adress än heller. Hostar inte Alva så hostar ju jag halvt ihjäl mig å väcker då stackars lillknodd´n i magen vilket oftast resulterar i ½-1 timmes vakenhet pga möblering inuti magen. Det brukar jag oftast bli kissnödig utav. När detta är klart kommer kattafaan in å skriker.. då har hon hittat Pers surstrumpor eller Alvas gosedjur som hon bär på. Vet inte om det är hennes bäbisar eller byte??! När jag lyckats få tag i na å halvt dräpt henne dyker den alltid lika efterlängtade halsbrännan upp. Masar mig upp å halsar i mig äcklig Gaviscon. En stund senare är jag kissnödig igen. Sen är jag törstig. Sen är jag kissnödig. Sen är jag förbannad. Alva vaknar för en ny dag.

Per är inte hemma. Vet inte när han kommer hem.. om han ens vill komma hem till dessa 2 muntergökar??! Glassen tog slut i förmiddags. Likaså Coca colan. Bilen är halvt insnöad. Men den hade lika gärna kunnat vara avsopad och startklar, jag hade ändå inte farit iväg och handlat i detta skick.

Jag skulle behöva lite uppmuntran nu.. typ i form av en välfylld glassbil på uppfarten!! Kan det va så jäkla otänkbart??!

Kommentarer
Postat av: Marie

Låter som om du skulle behöva föda barn snart...och ha ungen på utsidan istället för innanför..! =)

Har själv legat däckad i flunsan sen i fredags å det verkar inte finnas nåt slut på eländet! Tänker på dej som dessutom har en bebis i magen när du ska hosta.... " I feel for you...eller vad man säger.."

2009-01-27 @ 09:35:13
Postat av: Ida

Usch och fy. Minnet av gaviscon gör mig inte på nåt sett avundsjuk på ditt tillstånd. Det gör inte övriga delar av din berättelse heller....Hade jag en glassbil i min ägo skulle jag köra alla milen upp, på stört. Lovar.

2009-01-27 @ 21:30:16
URL: http://idarensar.blogspot.com
Postat av: Vera

Tack för supporten.. man börjar känna sig mänsklig snart med förkylningen men nu på morgonen blev Alva snorig istället!! Aja, man blir nog hemma resten av veckan åxå. Kram på er.

2009-01-28 @ 12:58:16
URL: http://rallyvera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0