Mera projekt

Projekten fortsätter.. fast inte i den takt jag skulle vilja. Har egentligen 2 beställningar som ligger å väntar men jag tror att den förra beställningen tog inspirationen och lämnade kvar prestationsångesten. Erat fel Fredrik & Celle=Þ

Detta tyg med fyrkanter hittade jag på Ohlssons tyger rea-avdelning i Umeå strax innan jul. Kanske inte så superfint men lika mysigt som flanell.. det kanske är flanell? Hur som helst så köpte jag en hög på lösvikt utan några direkta mål eller avsikter. Kanske en kropps-strumpa till mig själv att mysa i???!=) Hemma hittade jag iaf en ny snorgrön fleecefilt som fick bli ihopsydd med mys-flanell-tyget. Jag orkte som vanligt inte klippa bort fransarna från fleecen så den kan väl knodd´n fippla på med om det skulle falla h*n i smaken. Av spillbiten så sydde jag en snuttefilt till Forsmans minsta ligist=) Nu behöver jag nått nytt att göra.. rensa garderober är inte så lockande.
Klicka på bilden för större format

Igår var vi hemma hos Forsman och åt god mat och toksurrade. Årets nyårsfirande blev väldigt lugnt.. Alva höll sig vaken till halv 1 så hon fick följa med ut och titta på alla grannars raketer. Är inte så förtjust i smällare så då räcker det att titta på andras. Alva tyckte att moffarns hund Titus smällde fina smällare..!?? Det var tydligen han som stog för allihopa=) Värdfamiljen åker till Lanzarote inatt så vi knata hem runt 1 tiden. Idag är jag sympatibakis med någon.. för jag har inte mått bra. Imorrn jobbar jag mitt första pass med utvärderingen. Såååå roligt å najs å slippa jobba nätter.. varsego Fritte=)

Kommentarer
Postat av: Celina

Vi är väldigt glada att vi har ett alster av dig på väggen. När vi fått våran lilla knodd, så vill vi ha en liknande med en liten knodd på :)Lägger in en beställning till min födelsedag i juli nu. För då har vi hunnit fått lill*n.

2009-01-01 @ 22:48:01
Postat av: mallaco

Tack snälla för tipset på min blogg ang träbacken. Nu fick jag lite inspiration!

kram kram

2009-01-03 @ 22:15:06
URL: http://mallaco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0