Upp å nicka - sockerdricka

Jaha.. då börjar man att dra upp tempot i stressmässigt redan nu. Per åker iväg för att jobba borta i 3 dygn. Kvar här hemma är:

Barn #1: 3-årstrotsig tjej med svårigheter att klä sig, äta, befinna sig i närheten av pyjamasen, va tystare när lillasyster sover, vara glad vid dagishämtning, prata i normal samtalston, använda andra ord än "vill inte, kan inte, kan själv, dumma mamma osv. Ser ut att vara snäll och oskyldig men har i själva verket ett jäääävla humör just nu. Ger dock en puss på morgonen och ett glatt "go morron mamma, sovä gott?". *Uppskattas*

Barn #2: Överrörlig 8 månaders tjej som trots sitt tokglada humör har börjat gnälla(mest kvällstid) pga tänder? Accepterar inte att man lägger henne på mage/rygg under gymmet, en längre stund än 5 min i gåstolen/matstolen. Däremot åker hon gärna vagn hela dagen.. om hon får sitta upp och titta omkring. Äter inte burkmat, mosad banan eller annat som äts med sked. Dricker gärna vatten.. själv.

Å jag då.. jag har en massa som ska göras. Jo jag har bla den där kursen som jag fortfarande skulle vilja ha 100% närvaro på, på tisdag. Var finns alla barnvakter? Dessutom sänds båda favoritprogrammen den kvällen. Borde få mammapriset om jag lyckas ta mig till kursen, få båda att somna innan tv börjar + ha stora te-koppen i händerna=) Förberedelse är verkligen A och O dom här dagarna då man har (visserligen bara) 2 terrorister hemma själv, men ska det nån gång köra ihop sig så är det då Per är borta. Vilket påminner mig att ta fram morgondagens hemlagade middag ur frysen=)

Håller tummarna att dessa 3 tjejer njuter av varandras sällskap de här dagarna och är glada och harmoniska=Þ

Kommentarer
Postat av: Celina

Lycka till!

2009-11-02 @ 11:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0