Mycket & lite till..

Det är aldrig roligt när Per åker iväg för att jobba borta några dagar så därför ignorerar jag och glömmer avsiktligt bort att han ska åka. Men han åker ju ändå även om jag försöker förtränga det. Självklart ska mycket hända när han är borta.. fast å andra sidan är det ju ingen annan än jag själv som gör att det blir lite hektiskt.

Som ikväll tex: jag hade kunnat välja att inte närvara på den där kursen men jag vill ju så gärna ha full närvaro och lära mig så mycket jag bara kan. Ingen barnvakt som hade tid fanns men så ställde Marie upp och såg efter mina ligister. Elin hade sovit i 5 timmar i sträck, vilket är rekord dagtid, och Alva hade lagomt mycket spring i benen efter att ha tråkat omkring hela dagen, så hon fick 2 vildar extra att ta hand om. TUSEN TACK IGEN!!=)

Kastade mig iväg från kursen, packa ihop kidsen och sen hem(Alva var t.o.m nybadad *lyx*), Dunka i dom varsin vällingflaska å hopp i säng för 2 trötta tjejer. Medans kokade té vattnet och jag hann rafsa undan det värsta innan båda tjejerna hade somnat. prick 21.00 satt jag i soffan med min stora dooner-té-kopp och pyjamasbyxor för att få se Desperate housewifes. I pausen har jag skrivit detta blogginlägg, ibland t.o.m tittat på tv´n och skrivit samtidigt eftersom jag inte behöver titta på tangenterna. Inte för att jag hade bråttomt eller var stressad.. mest bara för att jag kan så då fortsätter man skriva trots att reklamen just tog slut. Den arbetsgivare som tvivlar på att anställa en småbarnsförälder borde tänka till.. inse hur fruktansvärt flexibel man blir!!!

Varför gör man så egentligen? Gör flera saker samtidigt och yrar omkring som en shopaholic på Ullared(jo, jag såg Ullared-dokumentären igår) visst man får ju mycket gjort.. men hur avslappnad känner jag mig nu? Kommer bli svårt att somna ikväll, har för många ideér som snurrar i luvan åxå utöver detta.

Per kommer hem imorgonkväll men det hjälper ju inte mig på torsd förmiddag. Elin har babysim 10.15-10-45. På en kvart ska jag hinna ta mig upp ur bassängen och duscha/klä på mig själv och Elin för att hinna hämta Alva på dagis kl. 11. Efter babysimmet är Elin vrålhungrig och trött men Alva ska ju vaccinera sig 11.20!! Så det är bara att hoppas att Alva studsar i ytterkläderna och flyger reaplan till bvc. Det är ju inte direkt så att man kan locka med en stor fet spruta i armen. Förhoppningsvis kommer morsan och tar hand om Elin efter babysimmet så allt blir lite smidigare.. förhoppningsvis!! 


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken osis att din bästa barnvakt bor 100 mil bort så ;)

2009-11-03 @ 23:44:18
URL: http://ssaramarie.blogspot.com
Postat av: Vera

Sara: JAAAAA! Du är enormt saknad=)

2009-11-04 @ 08:30:48
Postat av: Anna Å

Oj oj oj, blir himla imponerad av allt du lyckas hinna med! :)

2009-11-04 @ 14:22:58
Postat av: Jenny

Det finns INGEN som kan mäta sig med en småbarnsförälder vad gäller planering och pusslande med tider - tro mig, det där känner jag igen. Vad vi däremot borde bli bättre på är nog att 1) säga nej till saker, och 2) be om hjälp. Men man vill ju så mycket, och gärna hinna med sig själv och sina intressen också...

2009-11-04 @ 16:39:14
URL: http://norrlandseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0