Älgmördare, bajsdag & mamma Per

Satt hemma hos pappa nu ikväll och (detta tar emot att skriva) paketerade kompisar=( En halv älgkalv hade blivit tilldelat till pappa genom hans jaktlag och någon måste ju hjälpa han. Min stålfarmor ryckte mer än gärna in så vi satt där 3 generationer runt pappas köksbord och hade ett ruggigt bra samspel, allt flöt på. Pappa styckade, farmor paketerade och jag malde köttfärs och vägde i 1 kg´s påsar. Jag är inte vegetarian så jag klarar detta så länge jag slipper se själva djuret innan.. men visst tar det emot att stycka upp en av mina kompisar.

Imorgon blir det babysim och Elin har inte bajsat än!!! Hon borde ha lömat iväg några kulor idag men hon siktar väl in sig på det 34-gradiga vattnet där man kan slappna av och släppa oväder=) Däremot hade storasyster bajsdag idag.. 5 ggr!!! Intressant va?? Inte det minsta.. men det lindrar min barn-bajsa-i-vattnet-ångest=)

Föresten.. nu är "mamma Per/fru Olsson" hemma igen så nu är allt som det ska va igen. Ingen disk framme, kläder på sin plats, brocolli-svamp-morots-fri mat i magen och.. en snarkande sambo(Kronblom) på soffan=Þ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0